MATPLANETA- KREATYWNA MATEMATYKA DLA DZIECI W WIEKU 4-16 LAT

Matplaneta to miejsce, w którym świeże i kreatywne umysły dzieci dostają wyzwania, które w zorganizowany i ustrukturyzowany sposób pozwalają im się rozwijać. Dzieci uczą się matematyki i logiki, ale nie w sposób szkolny – poznają je przez rozwiązywanie problemów, doświadczając tego, że te dwie nauki są właśnie po to – aby rozwiązywać problemy. W szkole dzieci często uczą się na sucho, nie mając odniesienia do rzeczywistej sytuacji, co powoduje, że tak nauka sprawia im trudności.

Pracujemy wg koncpecji Math Circle stworzonej przez profesorów Roberta i Ellen Kaplan z Uniwersytetu Harvarda w USA. Założyciele Matplanety i wybrani nauczyciele uczestniczyli w seminariach prowadzonych przez profesorów Kaplanów dla organizatorów Math Circles w USA.

A wiemy to z doświadczenia – nie ma dzieci, które nie lubią matematyki. Jest natomiast wiele, które zostały do niej zniechęcone.

W dzisiejszym świecie umiejętności matematyczne są podstawą, bez której trudno wyobrazić sobie sukcesnie tylko w zawodzie inżyniera, czy księgowego, ale także tych, które jeszcze niedawno w ogóle z matematyką się nie wiązały. Dość powiedzieć, że najbardziej poszukiwani prawnicy, to ci, którzy świetnie znają się na liczbach, podobnie architekci, czy lekarze, biolodzy, czy psychologowie.

Dzięki naszym metodom, dzieci uczą się matematyki szybciej i lepiej – sześciolatkowie dodają ułamki, ośmiolatkowie przerabiają geometrię i koncepcję liczb zespolonych – a wiedzę tę przyswajają zupełnie intuicyjnie, przez jej aplikację do rozwiązania zadanych przez nauczycieli problemów. 

O ZAJĘCIACH.

Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

  • ważny jest problem
  • każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu
  • uczymy myślenia a nie testów
  • nie ma współzawodnictwa
  • nie ma zadań na czas
  • każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy

Program zajęć oraz metody pracy zostały opracowane w oparciu o program Math Circle profesorów Kaplanów z Uniwersytetu Harvarda. Szczegółowy program został przetlumaczony i dostoswany do polskich warunków oraz wymagań naszych uczniów.

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.

Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.

Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.

Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję...). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów "wiem, jak się nad tym zastanowić", "wiem jak zadać pytanie" itp.

Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.

Posiadamy własne scenariusze zajęć dla każdej grupy wiekowej, które są na bieżąco aktualizowane i modyfikowane na podstawie informacji zwrotnej od naszych uczniów, nauczycieli i metodyków.

 

CO OFERUJEMY?

- NIEZWYKŁE LEKCJE MATEMATYKI OD 4 ROKU ŻYCIA

-KURS PRZYGOTOWUJĄCY DOEGZAMINU ÓSMOKLASISTY

-WYCIĄGARKA, CZYLI KURS DLA DZIECI Z PROBLEMAMI MATEMATYCZNYMI

 

 

MATPLANETA

to wyjątkowa matematyka w Twoim mieście! 

Odwiedź nasz fanpage na Facebook i zobacz jak uczymy!